شرح خبر
 
تاریخ
1403/7/11
عنوان معرفی کتاب بزرگسال: عناصر و خاستگاه‌های حاکمیت توتالیتر: توتالیتاریسم
متن

مترجم: مهدي تديني
ناشر: ثالث
سال نشر: 1398
تعداد صفحات: 486
آرنت که در بخش‌های اول و دوم کتاب «عناصر و خاستگاه‌های حاکمیت توتالیتر» به «یهودی‌ستیزی» و «امپریالیسم»، به‌عنوان عوامل و زمینه‌های ایدئولوژیک، سیاسی و اقتصادیِ فروپاشی دولت – ملت و برآمدن توتالیتاریسم، پرداخته است در بخش سوم این کتاب، یعنی «توتالیتاریسم»، به خود پدیده توتالیتاریسم می‌پردازد و این پدیده را زیر ذره‌بین می‌گذارد.
کتاب «توتالیتاریسم» برای ما روشن می‌کند که یک حکومت توتالیتر دقیقاً چه نوع حکومتی است و قدرت و سلطه خود را بر چه پایه‌هایی بنا و استوار می‌کند و چگونه سیطره خود را با ابزارها و شیوه‌هایی پلیسی و خشن و هولناک بسط و گسترش می‌دهد.
چنانکه در مقدمه مهدی تدینی بر کتاب «توتالیتاریسم» توضیح داده شده، منظور آرنت از حکومت توتالیتر و آن‌چه او مصداق چنین رژیم سیاسی‌ای می‌داند، مشخصاً نازیسم و استالینیسم است نه هر شکل از استبداد و دیکتاتوری و اقتدارگرایی. 
  • این کتاب، در میان آثار غیرداستانی، همان شأن و جایگاهی را دارد که کتاب 1984 در میان آثار داستانی دارد. (نشریه‌ی نیویورک تایمز)
  • علاقه‌مندان به فلسفه‌ی سیاسی، دوست‌داران آشنایی با تاریخ اروپا در سده‌ی بیستم و دنبال‌کنندگان مباحث حوزه‌ی جامعه‌شناسی، مخاطبین اصلی شاهکار هانا آرنت به شمار می‌روند.
  • شما می‌توانید از طریق سایت، این کتاب را رزرو کنید و با مراجعه به کتابخانه آن را تحویل بگیرید.


منبع